Szkoła ABC

obrazek Szkoła ABC – Aktywna, Bezpieczna, Cyfrowa

Projekt „Szkoła ABC – Aktywna, Bezpieczna, Cyfrowa” zakłada wykreowanie WSK na szkołę na miarę XXI w- aktywnej, bezpiecznej i cyfrowej. Aktywna, czyli nie bojąca się podejmować szeroko rozumianych działań na gruncie szkolnym i lokalnym oraz aktywizująca wszystkie grupy uczniów. Bezpieczna, czyli stwarzająca warunki do rozwoju i nauki, wolna od przemocy i dyskryminacji oraz chroniąca uczniów przed nadużyciami. Cyfrowa, czyli nowoczesna, otwarta na nowe technologie, umiejąca połączyć klasyczne metody nauczania z nowoczesnością.

Projekt zakłada również wykreowanie nauczyciela jako lidera w środowisku kadry edukacyjnej i wybitnego pedagoga, dobrze przygotowanego do podejmowania trudu codziennej pracy z uczniami, umiejącego rozpoznawać symptomy nadużyć i innych form przemocy wobec nieletnich oraz potrafiącego zastosować odpowiednie metody dydaktyczno-wychowawcze. Kładzie nacisk na kształtowanie kompetencji miękkich. Nauczyciel posiadający wiedzę z zakresu psychologii, socjologii, nauk społecznych i prewencji będzie potrafił pożądane kompetencje XXI w., odkryć, wydobyć, wzmocnić i właściwie ukierunkować, a odpowiednio wyposażony w wiedzę i umiejętności z zakresu stosowania właściwych metod nauczania, będzie wspierał w rozwiązywaniu problemów, procesie nabywania kompetencji prospołecznych i stanie się prawdziwym autorytetem w oczach tych uczniów, u których świat wartości został zaburzony.

W 6 szkoleniach weźmie udział 14 nauczycieli:  

  1. „Designing Inclusive Learning Environments (ILE) to Support all Students (DILEs)” (Nicea, Francja)
  2. „Dealing with Conflicts and Discrimination with the Theatre of the Oppressed Techniques” (Katania, Włochy)
  3. „Preventing Bullying in Schools” (Split, Chorwacja)
  4. „Teaching in a 21st Century School” (Funchal, Madera/Portugalia)
  5. „Prosocial Behaviour: roots and wings to prevent antisocial behaviour and conflicts” (Teneryfa, Hiszpania)
  6.  „Prevention of Violence and Child Abuse” (Heraklion, Kreta/Grecja)

Długofalowym efektem projektu będzie wyposażenie kadry nauczycielskiej w niezbędną wiedzę z zakresu prewencji, a kadrę kierowniczą w umiejętność przygotowywania odpowiednich dokumentów w zakresie przeciwdziałania nadużyciom wobec nieletnich. Wiedza i umiejętności, które nauczyciele uczestniczący w projekcie wyniosą z kursów, przełożą się na podniesienie jakości nauczania i wzrost kompetencji dydaktycznych.