
Projekt „The beauty of Europe” w ramach Akredytacji programu Erasmus+. Projekt z zakresu nauk humanistycznych, przyrodniczych i geograficznych skierowany jest do uczniów klas IV-VIII Katolickiej Szkoły Podstawowej im. Piotra Dunina w Chojnicach Będzie realizowany w latach 2022-2027. Głównym językiem komunikacji będzie język angielski. Projekt zakłada poszerzenie wiedzy z różnych dziedzin życia społecznego i kulturalnego oraz promowanie europejskiego dziedzictwa kulturowego z wykorzystaniem nowoczesnych technologii TIK.
Praca metodą projektów jest jedną z kluczowych forma pracy w XXI w. i zakłada wypracowanie takich umiejętności, które są pożądane na współczesnym rynku pracy - współpraca, praca grupowa, planowanie, zdobywanie informacji, analizowanie danych, komunikacja i odpowiedzielaność za siebie i zespół. Erasmus+ to projekt, który zakłada wykształecenie właśnie tych umiejętności.
W projekt wpisane są wyjazdy zagraniczne. Poznanie kraju, regionu, w którym odbędzie się wycieczka, jego środowiska przyrodniczego, geograficznego (parki narodowe, rezerwaty przyrody, pomniki przyrody), tradycji, zabytków kultury i historii (skanseny, muzea, kościoły, dworki, zamki, pałace, budowle zabytkowe, umocnienia militarne) ma przyczynić się do pogłębienia świadomości o szeroko rozumianym pięknie Europy.
W każdym kolejnym roku szkolnym planowane są trzy wyjazdy zagraniczne, z których łącznie skorzysta 18 uczniów. O krajach, do których odbędzie się mobilność uczniowie będą informowani na początku roku szkolnego. Dopuszcza się zmianę destynacji ze względu na czynniki zewnętrzne, niezależne od szkoły.
Projekt ma na celu:
a) Umożliwienie uczniom samodzielnego sprawdzenia zdobycia wiedzy podczas zajęć praktycznych.
b) Rozwój zdolności obserwacyjnych i dostrzeganie zjawisk przyczynowo – skutkowych.
c) Kształtowanie osobowości poprzez ukazywanie wartości wynikających z przebywania w świecie przyrody i kultury.
d) Zaspokojenie potrzeb kulturalnych, budowanie wrażliwości i poczucia piękna, dążenie do
rozwoju emocjonalnego i estetycznego.
e) Kształtowanie emocjonalnych postaw przywiązania do kraju ojczystego, do dziedzictwa kulturowego własnego regionu.
f) Tworzenie postaw otwartych na współdziałanie w ramach grupy i kulturę bycia.
g) Kształtowaniu zasad świadomej dyscypliny i harmonijnego współżycia w zespole.
h) Doskonalenie kompetencji językowych.
i) Kształtowanie kompetencji miękkich.
Nade wszystko jest to okazja do poszerzania horyzontów myślowych, naukowych i społecznych tak niezbędnych we wspłóczesnym świecie.