• WESPRZYJ NAS
  • LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
  • SZKOŁA PODSTAWOWA
  • PRZEDSZKOLE
  • FUNDACJA
Erasmus+ Akredytacja

 

Projekt „The beauty of Europe” w ramach Akredytacji programu Erasmus+. Projekt z zakresu nauk humanistycznych, przyrodniczych i geograficznych skierowany jest do uczniów klas IV-VIII Katolickiej Szkoły Podstawowej im. Piotra Dunina w Chojnicach Będzie realizowany w latach 2022-2027. Głównym językiem komunikacji będzie język angielski. Projekt zakłada poszerzenie wiedzy z różnych dziedzin życia społecznego i kulturalnego oraz promowanie europejskiego dziedzictwa kulturowego z wykorzystaniem nowoczesnych technologii TIK.

Praca metodą projektów jest jedną z kluczowych forma pracy w XXI w. i zakłada wypracowanie takich umiejętności, które są pożądane na współczesnym rynku pracy - współpraca, praca grupowa, planowanie, zdobywanie informacji, analizowanie danych, komunikacja i odpowiedzielaność za siebie i zespół. Erasmus+ to projekt, który zakłada wykształecenie właśnie tych umiejętności. 

W projekt wpisane są wyjazdy zagraniczne. Poznanie kraju, regionu, w którym odbędzie się wycieczka, jego środowiska przyrodniczego, geograficznego (parki narodowe, rezerwaty przyrody, pomniki przyrody), tradycji, zabytków kultury i historii (skanseny, muzea, kościoły, dworki, zamki, pałace, budowle zabytkowe, umocnienia militarne) ma przyczynić się do pogłębienia świadomości o szeroko rozumianym pięknie Europy.

W każdym kolejnym roku szkolnym planowane są trzy wyjazdy zagraniczne, z których łącznie skorzysta 18 uczniów. O krajach, do których odbędzie się mobilność uczniowie będą informowani na początku roku szkolnego. Dopuszcza się zmianę destynacji ze względu na czynniki zewnętrzne, niezależne od szkoły.

 

Projekt ma na celu:

a)  Umożliwienie uczniom samodzielnego sprawdzenia zdobycia wiedzy podczas zajęć praktycznych.

b)  Rozwój zdolności obserwacyjnych i dostrzeganie zjawisk przyczynowo – skutkowych.

c)  Kształtowanie osobowości poprzez ukazywanie wartości wynikających z przebywania w świecie przyrody i kultury.

d)  Zaspokojenie potrzeb kulturalnych, budowanie wrażliwości i poczucia piękna, dążenie do

rozwoju emocjonalnego i estetycznego.

e)  Kształtowanie emocjonalnych postaw przywiązania do kraju ojczystego, do dziedzictwa kulturowego własnego regionu.

f)  Tworzenie postaw otwartych na współdziałanie w ramach grupy i kulturę bycia.

g)  Kształtowaniu zasad świadomej dyscypliny i harmonijnego współżycia w zespole.

h)  Doskonalenie kompetencji językowych.

i)  Kształtowanie kompetencji miękkich.

 

Nade wszystko jest to okazja do poszerzania horyzontów myślowych, naukowych i społecznych tak niezbędnych we wspłóczesnym świecie.